جدید ترین مطالب
پاورپوینت/ بررسی تطبیقی نظام آموزشی ایران و انگلستان
پاورپوینت/ بررسی تطبیقی نظام آموزشی ایران و انگلستان

پاورپوینت/ بررسی تطبیقی نظام آموزشی ایران و انگلستان

žبطور خلاصه نظام آموزشی ایران و انگلستان چگونه است؟

žنظام آموزش وپرورش در انگلستان:
آموزش وپرورش در انگلستان سابقه ی چندین هزار ساله دارد ولی تا اواخر قرن نوزدهم آموزش وپرورش در انگلستان اجباری وهمگانی نبود وتنها ثروتمندان قادر بودند فرزندان خود را به مدرسه رهسپار کنند.
ž كشور انگلستان از3 مقطع آموزشي ابتدايي(5 تا 11 سالگي)، آموزش متوسطه (11 تا 18 سالگي) و آموزش عالي(Tertiary) متشكل گرديده است. به عبارت ديگر گذراندن دوره هاي آموزشي تا سن 16 سالگي اجباري مي باشد.
žنظام آموزش وپرورش ایران
نظام آموزش وپرورش ایران، همانند سایر نظام ها در کوشش برای تدارک امکانات وتسهیلات آموزشی، اهداف ونیاز های جامعه را مد نظر قرار می دهد.
ž کشور ایران از 3 مقطع آموزشی ابتدایی(6 تا 12 سال)، دوره اول متوسطه
ž(12 تا 15 سال) و دوره دوم متوسطه (15 تا 18 سال) متشکل شده است.
ž البته در ایران تحصیلات عالی دانشگاهی نیز وجود دارد که مدت تحصیل آن بنابر رشته قبولی متغیر خواهد بود.
ž
 ضرورت و اهمیت تحقیق
پیشینه تحقیق:
نظام آموزش وپرورش ایران:
اصول و اهداف کلی آموزش و پرورش در ایران
آموزش پیش دبستانی در ایران:
ž تاريخچه آموزش پيش دبستاني در ايران که با اصطلاحات مختلفی از جمله مهدکودک، آمادگی، کودکستان، آموزش قبل از دبستان و در نهایت پیش دبستان برای آن بکار رفته است به 80 سال پيش باز مي گردد. منظور از پیش دبستان دوره چند ساله قبل از دبستان است که نوآموزان توانایی یادگیری همراه با فعالیتهای بدنی و بازی پیدا می کنند. در برخی کشورها و در مقطعی از زمان به لحاظ شرایط و قوانین این دوره از یک تا 3 سال متغیر بوده و هم اکنون در ایران سنین 4 تا 6 ساله جزء پیش دبستانی محسوب می گردد.
ž شورای عالی آموزش و پرورش در آیین نامه کودکستانها مصوب 1349 هدف اصلی این دوره را (فراهم کردن محیط و فرصت هایی برای پرورش قوای جسمانی، عقلانی و عاطفی کودکان) تعیین کرده است.
ž در طرح تغییر نظام آموزش و پرورش پیشنهادی1367 در زمینه اهداف کلی تعلیم و تربیت اسلامی، اهداف مرحله اول ( دوره پیش دبستانی) تعیین شد و براساس آن کمیسیون پیش دبستانی و دبستانی اهدافی را تعیین و برای تصویب به شورای تغییر نظام آموزش و پرورش پیشنهاد کرد. این اهداف در سال 1373 به تصویب رسید و در سه حیطه شناختی، عاطفی و روانی- حرکتی به شرح ذیل اعلام شد.
الف) اهداف شناختی
ب) اهداف عاطفی
ج) اهداف روانی – حرکتی
آموزش ابتدایی در ایران:
žاهداف آموزش و پرورش ابتدایی:
ž2) آشنا نمودن دانش آموزان با معارف دینی : در دوره ابتدایی، باید دانش آموزان را متناسب با هوش و توانایی هایشان با رموز خلقت، زندگی پیامبران، ائمه معصومین وآیه های ساده قرآن آشنا نمود. در آموزش این مسائل، باید با ساده گویی و ارایه مثالهای عینی، اقدامات لازم انجام گیرد.
ž1)مهمترین هدف در دوره ابتدایی، پرورش استعدادهای کودکان می باشد. منظور از استعداد، توانایی و قابلیت های -بالقوه دانش آموزان است.
ž3) تقویت حس نظم، مسوولیت پذیری و رعایت حقوق دیگران: در این دوره، باید نظم و انضباط، حس مسوولیت پذیری، احترام به حقوق دیگران و کنترل خود را به کودک یاد داد تا خود مداری و خود محوری کودک، به تدریج تعدیل گردد. در اینجا باید تناسب اصل سندیت و اقتدار نیز رعایت شود.
ž4) ایجاد بینش کافی نسبت به تمدن: در دوره ابتدایی، باید کودکان را با علومی چون تاریخ، جغرافیا و اجتماعی آشنا نمود. هدف از آموزش چنین علومی در این دوره، این است که کودکان با زمان و مکان پیرامون خود ارتباط برقرار کرده و نسبت به تمدن کشور خود، احساس تعلق کنند.
نظام آموزش وپرورش در انگلستان
آموزش پیش دبستانی در انگلستان
آموزش ابتدایی در انگلستان
نتیجه گیری
منابع و ماخذ
شامل 28 اسلاید
تنها3 هزار تومان

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*